پارلمان افغانستان نبايد به محراق تشنج و هستهء نا آرامي ها مبدل گردد
محمدهمايون سرخابي محمدهمايون سرخابي

مردم آزاده و دلير کشور عزيز ما افغانستان بعد از دو دهه جنگ و برادرکشي،نا امني،ناآرامي و خشونت،به مدد و همکاری جامعهء جهاني آهسته،آهسته گام های استوار به سوی  افق های روشن صلح،رفاه،امنيت و سعادت بر ميدارند و بي صبرانه در انتظار آن اند که صلح دوامدار به معني واقعي آن در کشور جنگ زدهء ما تامين گردد.   تا در پرتو آن،دست آنعده تيکه داران مذهبي و تفنگ بدستان بي رحم که پول های باد آورده،بينش و خرد انساني آنها را کور نموده برای هميش از گريبان مردم ما کوتاه شود .

نتايج شمارش آرا از سوی کميسيون تدوير انتخابات نشاندهندهء آنست که متاسفانه يک تعداد از سران منفور و قوماندانان بدنام که در قتل،غارت،چور و چپاول دارايي های عامه،کشتار بي رحمانه شهروندان بيدفاع و بخصوص ويراني شهرکابل نقش عمده و کليدی داشته اند،به پارلمان راه يافته اند که سخت مايوس کننده است .

مشاهدهء اين چهره های خشن و شناخته شده و قاتلين مردم مظلوم ما در شورای ملي و استفادهء نا جايز آنها از مصؤنيت پارلماني،سوالات بيشماری را در ذهن هر فرد با درد و مردم دوست ما خلق نموده و بيم آن ميرود،اين ماجراجويان بي رحم که در فضای جنگ و تشنج خو کرده اند،پارلمان کشور را به مرکز تشنج و هستهء نا آرامي مبدل سازند،در حالي که تاکنون خاطرات هولناک و کارنامه های تلخ و ننگين اين قهرمانان زور و وحشت در خاطره ها زنده و قابل لمس است .

مردم دلير و آزادهء ما خوب ميدانند که آغاز ويراني ها و بدبختي های جبران ناپذير بيشتر کشورما،بعد از قرارگرفتن ملاو طالب در اداره دولت بود .

دستگاه فساد پرور و بي تجربهء روحانيت که سلاح کفر و ارتداد را با غرور در بغل داشت با مساعدت پولي و نظامي دشمنان تاريخي مردم افغانستان يکي پي ديگر با بي رحمي کشور را از بنياد ويران و به مخروبهء مطلق مبدل و صفحهء جديدی از ننگ و بربريت را در تاريخ کشور ما گشودند .

شمار زيادی از اين ماجراجويان متحجر که از قعر چاه جهالت و بي خردی سر بيرون کرده و ارتجاعي ترين و عقب مانده ترين انديشه های قبيلوی را رنگ و شکل مذهبي داده و در نهايت دست آوردی جزجهل،فقر،بدبختي،بيسوادی،تبعيض نژادی،فساد اجتماعي،تباهي و ويراني کشور و مردم ما چيز ديگری به ارمغان نياورده اند،متاسفانه در جملهء وکلای منتخب ملت در پارلمان راه يافته اند .

دريغا! اکنون اين مناديان دروغين جهت حفظ ثروت و دارايي های باد آوردهء دوران "جهاد" سخت در تلاش اند تا از پارلمان بحيث سنگر دفاع خويش استفاده نموده و به حيله های مختلف و واهي برای شهروندان پاک نهاد و مسلمان ما مشکلات تازهء را خلق و نگذارند که توده های گرسنه و بخون نشستهء ما از مفاسد اجتماعي خصومت های قومي،زباني و مذهبي که خود عامل ايجاد آن بوده اند نجات يافته و مانند گذشته برادر وار در کنار هم زنده گي صلح آميز و آبرومندی داشته باشند .

استفاده از عقايد پاک مذهبي مردم يکي از نيرنگ ها و شيوه های ديرينهء اين گروه مفتخوار در طول تاريخ کشور بوده و مردم پاک نهاد ما هميشه قرباني های بيشماری در اين راستا متحمل گرديده اند .پيروزی و راه يابي اين شيادان حرفوی در پارلمان کشور درخور توجه و سخت سوال برانگيز است .مگر مردم ما به اين باور اند که با گذشت هر روز اين چهره های دوگونهء تزوير گران مذهبي که ناجوانمردانه گوهر دين پاک اسلام را زير پاشنه های کثيف خود لگدمال مي نمايند روز تا روز روشن و آشکار شده،موثريت و کارايي خود را از دست خواهد داد.

استفاده از تربيون ولسي جرگه جهت کتمان جنايات نابخشودني جنگي،يکي از پلان های اساسي اين ماجراجويان است تا با ايجاد تشنج و نا آرامي و نفي روند جاری و مقابله با عده يي معدودی از فرزندان صديق وطن،متفکران و حقيقت جويان که در پارلمان راه يافته اند مي باشد،نسل جوان افغان اين آينده سازان فردای کشور نياز شديد به صلح و امنيت واقعي و دست رسي به زنده گي بهتر مدني دارند و هرگز نمي خواهند که اين تيکه داران سودجو،مانند گذشته از عقايد پاک مذهبي شان بحيث وسيلهء خشونت و سرکوب دگران استفاده و کشور را بار ديگر به سوی تباهي و بربادی سوق دهند،بلکه متقاضي آن اند تا برای هميش از چنگ آنان رهايي يافته و با ايمان راسخ و قلبي خود از دين مقدس اسلام اين امانت با ارزش نياکان خويش اگاهانه حراست نمايند .

خوشبختانه با وصف همه هياهو و تبليغات زهرآگين و فضای خوف و ارعاب،تهديد و تخويف در روزهای انتخابات بازهم شماری از فرزندان صديق و روشن ضمير وطن که قلب های شان مملو از عشق به ميهن،رفاه و سعادت انسان زحمت کش آن است،با جسارت و دليری در مبارزات پارلماني شرکت ورزيده و با غرور و سربلندی بحيث نماينده گان مردم در ولسي جرگه انتخاب شده اند،که پيروزی شان در شرايط کنوني نويد و بشارت بس بزرگ غلبه نور بر ظلمت است .

جامعهء جهاني وظيفه و مکلفيت دارد تا با استفادهء موثر از امکانات دست داشته به صدای ملت ما لبيک گفته و با قاطعيت سد راه رشد و پويايي اين عقب گرا ها گرديده و هرگز اجازه ندهند تا آنها پارلمان کشور را به هسته و محراق نا امني و خشونت مبدل ساخته آرزو ها و اميدهای ديرپای ملت مظلوم ما را به ياس مبدل سازند ./

 

 

 

 


December 18th, 2005


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات